Je kind voldoende laten drinken

6

Je kind voldoende laten drinken, dat kan een uitdaging zijn. Hoe zorg je ervoor dat je kind voldoende drinkt en dat je kind dan niet teveel suiker binnenkrijgt? Ik deel mijn tips!

Voldoende drinken is heel belangrijk. Dit zorgt ervoor dat je genoeg energie hebt, dat je organen optimaal functioneren en dat je bloed dun genoeg is. Meer dan genoeg redenen dus om voldoende te blijven drinken. Hoe zorg je ervoor dat je kind ook blijft drinken?

Je kind voldoende laten drinken – zo doe je dat

Water

Mijn kinderen kregen, nadat ze van de borstvoeding af waren, eigenlijk alleen maar water aangeboden. Ze zijn daarom gewend om water te drinken en vragen ook om water.

Water is ontzettend gezond en heeft mijn grote voorkeur: het is nagenoeg gratis en er zit geen suiker in. Water vormt daarom de absolute basis van de vochtinname van mijn kinderen.

Thee

Geregeld vragen de kinderen om thee. Thee is natuurlijk een gezonde aanvulling, behalve als je suiker toevoegt. Ik meng een bodempje thee met koud water.

Fruitsap

Fruitsap klinkt heel gezond, maar bevat veel suikers, calorieën en weinig vezels. Daarom beperk ik fruitsap tot feestdagen of andere uitzonderingsmomenten.

Waterijsjes

Soms maken we fruitijsjes. Deze bevatten natuurlijk ook suikers, maar zijn wel wat gezonder dan de waterijsjes van de winkel wat we voegen niets anders toe dan fruit en water.

Speciale drinkbeker

Mijn kinderen drinken meer als er een speciale drinkbeker is, of als ik een rietje toevoeg. Een rietje gebruik ik niet al te vaak, maar op zomers dagen biedt het soms uitkomst.

Voeg iets aan het water toe

Je kan water natuurlijk opleuken, of koop Spa bruisend met een smaakje. Voeg komkommer en munt toe en zeef het voordat je het aan je jonge kind geeft.

Lees ook de tips voor gezonde tussendoortjes voor kinderen

 

Reacties zijn gesloten.