Gezonde lunch met kids | 5 ideeën

6

Een gezonde lunch is belangrijk, voor jou en je kind. Het is niet altijd makkelijk om iets gezonds op tafel te zetten dat ook nog eens lekker is. Daarom deel ik tips voor een gezonde lunch met kids.

Serveer de lunch met wat rauwkost, of eet daarna nog wat fruit. Op die manier zorg je ervoor dat de maaltijd niet alleen uit koolhydraten bestaat. Mijn kinderen eten graag komkommer, tomaat, paprika en wortel. Qua fruit kan je natuurlijk eindeloos variëren. Wil je de lunch extra bijzonder maken, serveer dan een fruitsalade. Zeker in de zomer kan je in de winkel of bij de groenteboer heerlijk zomerfruit halen.

5 tips voor een gezonde lunch met kids

Volkoren pannenkoeken

Pannenkoeken hoeven niet ongezond te zijn. Maak volkoren pannenkoeken en gebruik een pan met een goede anti aanbaklaag. Je hoeft dan amper of geen vet te gebruiken. Beleg met een beetje ahorn siroop i.p.v. een hele laag suiker of stroop. Ook lekker is om er een beetje appel of blauwe bessen aan toe te voegen.

Tomatensoep met volkoren stokbrood

Als mijn kinderen ergens gek op zijn, dan is het wel op tomatensoep. Bak daarbij een volkoren stokbrood en je hebt een eenvoudige, gezonde lunch!

Volkoren wraps met zalm

Met volkoren wraps, een beetje cottage cheese en gerookte zalm, kan je een heerlijke en gezonde lunch maken. Deze variant zit vol met eiwitten.

Courgette pannenkoekjes

Deze pannenkoekjes zitten vol met groente, en je kind merkt daar waarschijnlijk weinig van.

Boterham gezond

Beleg je volkoren boterham eens anders. Met een gekookt ei, komkommer, tomaat en sla ziet je boterham er heel feestelijk uit. Op deze manier krijgt je kind allerlei goede voedingsstoffen binnen.

Je kan ook yoghurt of kwark (zonder toevoegingen) in huis halen. Voeg gezonde toppings als fruit en havermout toe, zodat je een smakelijke lunch hebt.

Lees ook de tips voor gezonde tussendoortjes voor kinderen

Reacties zijn gesloten.