10.000 stappen zetten per dag als moeder

10

10.000 stappen zetten per dag, hoe doe je dat? En al helemaal als je kinderen hebt rondlopen? Ik houd het zetten van 10.000 stappen per dag al een hele tijd vol en deel in deze blog mijn beste tips. 

10.000 stappen zetten per dag – zo doe je dat

Al het begin is moeilijk. Start daarom klein. Meet eerst eens een paar dagen hoeveel stappen je op een dag zet – realistisch gezien dan. Het is super verleidelijk om direct extra veel te lopen. Stel dat je normaal 5.000 stappen op een dag zet, zet je eerste doel dan op 7.000 stappen per dag. Geef jezelf een maand en ga dan naar 8.500 stappen per dag. Op deze manier bouw je het rustig op.

Ook andere sporten tellen voor de 10.000 stappen per dag! Zie bijvoorbeeld dit overzicht van hoeveel stappen een activiteit per uur oplevert. Dat telt natuurlijk niet als je de stappenteller de hele tijd om hebt, bijvoorbeeld als je voetbalt.

Het makkelijkst is om veel te bewegen, dus naar de winkel wandelen, in de pauze nog even een extra blokje om. Op zaterdag en zondag een wat langere wandeling maken, voor je het weet zit je aan de 10.000 stappen. Zo wandelde ik laatst het laarzenpad.

Hoe haal je de 10.000 stappen als moeder of vader? Toen de kinderen heel klein waren was dit geen enkel probleem. Kind in de wagen en wandelen maar. We wandelden zo 2 uur achter elkaar. Nu ze wat ouder zijn is het lastiger, want ze hebben lang niet altijd zin om te gaan wandelen. Ik ga geregeld met ze naar wat speeltuintjes. Als zij spelen loop ik wat extra rondjes. Daarnaast ga ik dan vaak ’s avonds nog even naar buiten, een half uurtje lopen levert ongeveer 3.000 stappen op.

Werk ik thuis dan begin ik de dag ook met een wandeling. Als de kinderen uit school komen dan haal ik ze op de fiets, of ik wandel heen en weer.

10.000 stappen zetten per dag: ga jij de uitdaging aan? 

Reacties zijn gesloten.